וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתקווננו: כך יראה הבית שלכם בעתיד הקרוב

13.10.2016 / 6:48

המושג בית חכם עבר מהפכה אמיתית ובעתיד הלא רחוק, כמעט בכל בית יהיו מערכות תפעול חכמות

Family Guide - תוכן שיווקי - בשיתוף גרבר הום

נתחיל בשורה התחתונה, ניתן כיום להתקין מערכת של בית חכם מבלי לחצוב בקירות ולשנות את תשתיות החשמל הקיימות. בעבר, כדי להתקין את אותן מערכות היה צורך בארונות חשמל גדולים, שינוי בתשתיות היה כמעט בלתי אפשרי ולכן גם העלויות היו גבוהות מאוד.

אך בשנים האחרונות התחום עבר מהפכה אמיתית ואנחנו שומעים לא מעט את המושג 'בית חכם' וסביר להניח שבעתיד הלא רחוק, כמעט בכל בית, בין אם ברמה בסיסית או מתקדמת, יהיו מערכות תפעול חכמות.

לכן חשוב להבין בהתחלה שני דברים. הראשון מה זה בכלל בית חכם? והשני כיצד ניתן להתאים אותו לצרכים וליכולות שלנו. כמעט כל חיבור קטן פשוט, כזה שמאפשר לנו לשלוט מרחוק על תריס או על מנורה ספציפית יזכה את הבית בתואר הנחשק 'בית חכם', אך ברור לכולם כי 'בית חכם אמיתי' מסוגל להרבה יותר מזה.

ניתן לשלוט ולתכנת בו תרחישים במערכות חשמל, גז ומים שיופעלו על ידי חיישני אור, תנועה וטמפרטורה או על ידי תזמון מוגדר מראש. המערכות נשלטות דרך אפליקציה ייעודית לסמארטפון ולטאבלט או דרך מסכי שליטה שיכולים גם לקבל התראות על תנועה לא רצויה בבית, צריכת חשמל מופרזת או הצפה של מים.

לאחר קבלת ההתראה, ניתן לשלוט ולכבות מכשירים או לסגור את הברז הראשי בלחיצת כפתור. התרחישים מתמקדים בשיפור איכות החיים, באבטחת הבית וחסכון באנרגיה. לכל בית יש את ההעדפות והצרכים שלו ולכן בשלב הראשון מומלץ לבחון מה הדברים הרלוונטיים עבורו ועבור דיירי הבית.

נאור גרבר, סמנכ"ל Gerber Home, תכנון והתקנת פתרונות תקשורת מתקדמים, מסביר כי התקנה של רשת אלחוטית בבית חוסכת לנו את 'שבירת הקירות' עליה דיברנו בפתיח ומלבד הנוחות היא חוסכת גם בעלות ההתקנה.

בנוסף, פרוטוקול השליטה האלחוטית הנפוץ ביותר בעולם כיום הוא ה Z-WAVE וניתן להשוות אותה למערכת ההפעלה אנדרואיד. כלומר, מערכת קוד פתוח שמאפשרת לנו לעשות התאמות אישיות ולרכוש סל מוצרים מחברות שונות שמייצרות התקנים ל'בית חכם'-מה שמאפשר לנו לבחון ולהשוות מחירים וביצועים בצורה הטובה ביותר. מערכת Z-WAVE פועלת על מתח נמוך ובתדרים שונים מאלה של ה WIFI, אינה יוצר הפרעות תקשורת ומעבירה מידע באמינות ובמהירות גבוהה.

לפרטים נוספים לחץ כאן

Family Guide בשיתוף גרבר הום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully