וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה האזורית מרחבים

המועצה האזורית מרחבים הוקמה בשנת 1951 בצפון מערב הנגב. שטח המועצה הוא 580,000 דונם ובתחומה 15 מושבים, יישוב קהילתי אחד, כפר נוער חינוכי ובסיס חיל האוויר חצרים. אוכלוסיית המועצה מונה כ -11,900 תושבים.

הפסיפס האנושי במרחבים מגוון ויש בו וותיקים, בני דור המייסדים, ילידי הארץ ועולים מרחבי העולם, בני הדור השני והשלישי, הממשיכים את מורשת ההתיישבות ומשפחות ותיקות וחדשות, המצטרפות למושבים מכל רחבי הארץ.

בלב המועצה שוכנת קריית החינוך ובה בתי הספר האזוריים, כפר שיקומי "עלה נגב"- מעון חינוכי המספק בית חם לבעלי צרכים מיוחדים, מרכז תעסוקה קהילתי במרחב הכפרי "מעברים" ומתנ"ס. כמו כן, יש בשטח המועצה שני פארקי תעשייה במבועים ובאופקים ופארק התעשייה "נ.ע.מ", המשותף גם למועצה האזורית שדות נגב ולנתיבות. הזרועות הכלכליות החשובות של המועצה הן החברה הכלכלית של המועצה וחברת "מושבי הנגב", החברה החקלאית הגדולה ביותר במזרח התיכון, ובה שותפים כל המושבים במועצה.

כל היישובים במועצת מרחבים הם בעלי צביון כפרי, מתבססים על חקלאות ונהנים מנוף ירוק ופתוח המשלב גבעות נמוכות עם נחלים, צמחייה ומרחבים מישוריים פתוחים. האקלים הנוח משרה שקט ושלווה ומהווה גורם משיכה למטיילים רבים.

בשנים האחרונות התפתחו במרחבים אתרי תיירות חדשים ומגוונים, פותחו מסלולי הליכה ורכיבה על אופנים, אתרי לינה, יקבים, גלריות של אמנים מקומיים, מחלבות לייצור גבינות, מאכלים ביתיים, אתרי ספא ועוד. בתחום המועצה יש שמורות טבע ונוף: הגן הלאומי פארק אשכול, שמורת נחל הבשור, שמורת נחל גרר ועוד.

יישובי המועצה נהנים מצמיחה דמוגרפית, כלכלית וחברתית. סלילת כביש 6 והקמת מסילת הרכבת ההולכת ונשלמת, צימצמו באופן משמעותי את זמני הנסיעה.

"הרשו לנו לפרוס לפניכם את חזון המועצה: לפתח ולקדם את המועצה ואת תושביה באמצעות מתן שירותים מגוונים ומצוינים לאוכלוסייה בכל תחומי החיים, לשמר את הצביון הכפרי ולחזק את הקהילה, ולפעול למען שיפור מתמיד של איכות החיים בתחומי המועצה".
.
באתר המועצה תוכלו למצוא מידע על אתרי התיירות והאטרקציות במועצה, מידע על העסקים הקיימים, על מערכת החינוך ומחלקות המועצה בכלל.

המועצה האזורית מרחבים ב - Family Guide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully