וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לך תוכיח: למה ביה"ש דוחה 80% ממקרי רשלנות רפואית?

11.7.2016 / 7:28

הפער בין התפישה הרווחת שלפיה כל טעות של רופא היא בגדר רשלנות רפואית, לבין התפישה המשפטית שרק במקרים חמורים יחויב רופא לשלם פיצוי למטופל, הוא גדול מאוד

Family Guide - תוכן שיווקי - בשיתוף עו"ד דוד שרים

קיבלתם שירות רפואי ומצבכם לא השתפר, אפילו החמיר, ונדמה לכם שיש בידכם עילה לתביעה של רשלנות רפואית? בואו נבדוק ביחד. לא פעם מגיעות ידיעות לתקשורת על תיקים של רשלנות רפואית בהם סכום הפיצוי שקיבל התובע גבוה, מה שיוצר את התחושה כי מדובר בזכייה כמעט מובטחת בתיק.

תחושה זאת מטעה מאד. לפי הסטטיסטיקה בישראל כ-80% אחוז מתביעות הרשלנות הרפואית בישראל נדחות, ומתוך 20% הנותרים הרוב מסתיים בפשרה מחוץ לבתי המשפט ורק המיעוט מגיע לפסקי דין. לכן כל כך חשוב לדעת לבחון את המקרה, ולבחור את עורך הדין שמנהל את התביעה ולוודא שיש לו גם ידע וגם ניסיון מוכח.

בישראל ישנם מקרים רבים של רשלנות רפואית, שבחלקם, המטופל אינו מודע לעובדה כי השירות שקיבל נכנס תחת קטגוריה זו וכי יש בידיו עילה לתביעה. הפער בין התפישה הרווחת שלפיה כל טעות של רופא היא בגדר רשלנות רפואית, לבין התפישה המשפטית שרק במקרים חמורים יחויב רופא לשלם פיצוי למטופל, הוא גדול מאוד ומקור לטעויות רבות.

לכן, חשוב מאוד להבין מתי באמת מדובר במקרה של רשלנות רפואית. ד"ר דוד שרים, רופא ועורך דין, מסביר כי רשלנות היא פעולה של רופא או אחות או איש צוות רפואי אחר שנוגדת את הפרקטיקה המקובלת במקצוע הרפואי שבו מדובר, ובתנאי שנגרם למטופל נזק משמעותי, ולכן בשלב הראשון יש להוכיח בבית המשפט מהי אותה הפרקטיקה הרפואית שהיה צריך לבצע ולאחר מכן עליכם להוכיח שהטיפול הרפואי אכן סטה ממנה כלומר, במילים משפטיות – הטיפול היה רשלני.

כמו כן, יש להוכיח כי אכן נגרם נזק תפקודי משמעותי שקשור באופן ישיר למקרה הספציפי. בנוסף, ד"ר ועו"ד שרים מנפץ את המיתוס על הקשר בין רשלנות רפואית לבין יחס ושירות אישי ומסביר מתי כדאי לגשת ולבדוק אם אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית.

לפרטים נוספים לחץ כאן

Family Guide בשיתוף עו"ד דוד שרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully