וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר שהוא עו"ד: ראשי התיבות שישמרו על הבריאות שלכם

18.7.2016 / 6:39

הספרות המקצועית, שפת הרופאים ומערכת המשפט לא תמיד ברורה לאזניים הממוצעות. למה חשוב לשכור עו"ד שהוא רופא בעת הגשת תביעת רשלנות רפואית?

Family Guide - תוכן שיווקי - בשיתוף ד"ר דוד שרים

הוכחה של רשלנות רפואית היא אחת המשימות המורכבות ביותר בבית המשפט עבור עורכי דין. כדי לזכות בתיק, יש להוכיח כי הצוות הרפואי חרג מהעשייה המקובלת ברפואה ולשם כך חובה להכיר את אותה עשייה בצורה מעמיקה.

"עשייה" יכולה להיות ניתוח, או פיענוח של בדיקת סי טי, או פיענוח של בדיקות מעבדה, או אפילו ביצוע בדיקה גופנית של מטופל - אם עשו אותם לא נכון ולא לפי הספרות הרפואית ונגרם נזק - יש עילת תביעה.

לאחר מכן על התובע גם להוכיח כי הנזק הפיסי שנגרם לו, הוא אכן תוצאה ישירה של אותה התנהלות רפואית רשלנית. התיק הרפואי של המטופל מהווה בסיס עובדתי חשוב שבו מתואר מה נעשה למטופל, ויש למצוא בתיק הרפואי הוכחות לטיפול לקוי.

במוסדות הרפואיים התיק משמש ככלי להעברת מידע בין אנשי הצוות הרפואי, ולא תמיד הרופאים מקפידים לתעד את כל העובדות, ולכן על עורך הדין להכיר את השפה המקצועית שבה כותבים תיק רפואי כדי למצוא הקשרים לוגיים בין התיעוד לבין מה שקרה בפועל.

אותו תיק רפואי משמש לאחר מכן בבית המשפט כבסיס לכל ההוכחות והעובדות במעמד חקירת המעורבים במקרה. כלומר, מלבד ההיבט המשפטי נדרש עורך הדין גם לידע מעמיק בתחום הרפואה.

ד"ר דוד שרים, רופא ועורך דין אשר מתמחה בתביעות מסוג רשלנות רפואית, מסביר כי בכל תביעה חובה לצרף חוות דעת רפואית, והמומחה בדרך כלל נחקר עליה. גם הרופא הנתבע מגיש חוות דעת של מומחה מטעמו.

לכן, עו"ד שיש לו ניסיון כרופא וגישה לספרות מקצועית יכול לפענח בצורה מדויקת את התיק הרפואי שהוא המפתח בתביעה, לחקור ביעילות את המומחים שנתנו חוות דעת בתביעה ולתת עבור התובעים פתרון מקצה לקצה.

לפרטים נוספים לחץ כאן

Family Guide בשיתוף ד"ר דוד שרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully