וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבעיה הרפואית שכל מטופל חייב לחשוש ממנה

1.8.2016 / 6:23

זיוף התיק הרפואי יכול להתבצע דרך שינוי והוספת פרטים בדיעבד, החסרת פרטים ומסמכים ואף החתמת מטופל על אישור הליך רפואי וטופס הסכמה מדעת בדרך מרמה

Family Guide - תוכן שיווקי - בשיתוף ד"ר דוד שרים

כמו כל זיוף של מסמך רשמי, זיוף רשומה רפואית היא עבירה פלילית, אבל לצערנו המשטרה לא אוכפת אותה בצורה יעילה ולכן בהרבה תביעות רשלנות רפואית אנו עדים לתופעה מצערת ונפוצה למדי בקרב מוסדות רפואיים ורופאים, שלאחר שנתבעו לדין, מנסים לשנות את העובדות על ידי זיוף, כדי שבתי המשפט לא יטילו עליהם אחריות משפטית.

הרשומה הרפואית נועדה כדי לתאר במדויק את מצבו של המטופל, לשמור על רצף טיפולי ולשמש במקרה הצורך כראיה בבית המשפט. לכן, זיוף, שהוא שינוי העובדות, או "סתם" אי רישום של דברים שחובה לרשום, עלול לפגוע במטופל מבחינה רפואית וגם לשבש תביעות של רשלנות רפואית, על ידי הצגה מסולפת של העובדות בפני בית המשפט.

הבעיה הגדולה בזיוף היא שאם הוא לא נחשף, כל האמת לאחר מכן מתבססת על אותו מצג שווא. בעיה זו הופכת קריטית במיוחד בהגשת תביעה על רשלנות רפואית שכן הרשומה הרפואית מהווה את הבסיס העובדתי לדיון המשפטי, ואם הרופא מצליח לזייף, ללא שהשופט הבין זאת, הוא בעצם שינה את העובדות לטובתו.

זיוף התיק הרפואי יכול להתבצע דרך שינוי והוספת פרטים בדיעבד, החסרת פרטים ומסמכים ואף החתמת מטופל על אישור הליך רפואי וטופס הסכמה מדעת בדרך מרמה. הרבה פעמים הרופאים פשוט לא רושמים כלום בתיק הרפואי (למרות החובה לעשות כך על פי חוק זכויות החולה) - ואז טוענים טענות בעל פה, ומנסים לשכנע את השופט כי לא רשמו בגלל עומס עבודה, אבל בעצם "הכל בסדר" .

ד"ר דוד שרים, רופא ועורך דין אשר מתמחה בתביעות מסוג רשלנות רפואית, מסביר כי לעתים הזיוף ברור לעין וקל להוכחה, אך פעמים רבות מדובר במשימה לא פשוטה שדורשת קריאה יסודית של התיק הרפואי, הצלבת מידע והחשוב ביותר הוא היכרות מעמיקה עם מערכת הבריאות וכל מה שמתרחש "מאחורי הקלעים".

עמדו על זכותכם לקבל בסוף כל טיפול רפואי הדפס המתעד אותו, כך תהפוך חותמת חסרה במערכה הראשונה להוכחה במערכה השלישית.

לפרטים נוספים לחצו כאן

Family Guide בשיתוף עו"ד דוד שרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully