וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידה זה לא פיקניק: איך מוודאים ששום דבר לא ישתבש?

10.10.2016 / 6:13

על מנת למזער את הסיכונים חשוב כי הצוות הרפואי והמיילד יכירו בצורה יסודית את סיפור המטופלת ולשם כך חשוב לנהל, גם בזמן ההיריון, את התיק הרפואי בקפידה

Family Guide - תוכן שיווקי - בשיתוף ד"ר דוד שרים

ניהול לידה זו אמנות רפואית מורכבת. הצוות הרפואי נאלץ לקבל החלטות קליניות מאד חשובות בזמן קצר ולא תמיד על בסיס נתונים שעומדים לרשותו ולדאוג במקביל לבריאותם של שני מטופלים.

אמנם חלה התקדמות טכנולוגית מרשימה בתחום הרפואה, אך אין עדיין שום מכשיר שיודע למסור לרופא או למיילדת מה מצבו של העובר ברחם והדרך היחידה לדעת מה מצבו של העובר ברחם היא רק בעקיפין דרך סדרת בדיקות של האם.

כל מידע על ההיריון ועל נסיבות ההגעה לחדר הלידה חשוב וכך לגבי כל סימן שמופיע המוניטור העוברי. אך לצערנו, זהו לא תמיד המצב ורשלנות רפואית בלידה אשר עשויה להתרחש בכל אחד מהשלבים בו היולדת שוהה בביה"ח היא נפוצה למדי.

אי נוכחות של רופא בזמן שצריך לקבל החלטה על ביצוע ניתוח קיסרי, בחירה לא נכונה של שיטת היילוד, התעלמות מתרשים הניטור של לב העובר, או אי ביצוען של בדיקות רלוונטיות או התייחסות שגויה לפרשנות תוצאותיהן, או עיכוב בביצוע ההחלטות שהתקבלו הן בגדר רשלנות רפואית בלידה.

ד"ר דוד שרים, רופא ועורך דין אשר מתמחה בתביעות מסוג רשלנות רפואית, מסביר שמדובר בנושא כאוב במיוחד שלעתים תוצאותיו קשות במיוחד. על מנת למזער את הסיכונים חשוב כי הצוות הרפואי והמיילד יכירו בצורה יסודית את סיפור המטופלת ולשם כך חשוב לנהל, גם בזמן ההיריון, את התיק הרפואי בקפידה.

במידה ומתעורר חשד לרשלנות רפואית בלידה עורכים מחקר רפואי ומשפטי על התיק, מראיינים את הנוכחים ומנתחים את האירוע דקה אחר דקה.

לפרטים נוספים לחץ כאן

Family Guide בשיתוף ד"ר דוד שרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully