וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשלנות רפואית בצה"ל: מהן זכויות החיילים לפיצוי?

22.8.2016 / 6:57

בניגוד לאזרח שזכותו לתבוע בבית המשפט, כל נזק שקורה לחייל "הוא באחריות המדינה" ויש להגיש "תביעה להכרת זכות" אצל קצין התגמולים על פי חוק הנכים - תגמולים ושיקום

Family Guide - תוכן שיווקי - בשיתוף ד"ר דוד שרים

גם חיילים זקוקים לטיפול רפואי, גם בשגרה וגם לאחר טראומה. החיילים מקבלים את עיקר הטיפול הרפואי שלהם מידי רופאים צבאיים, בדרך כלל צעירים וחסרי ניסיון רב.

רשלנות רפואית בצבא זהה בהגדרתה לכל מקרה של הליך רשלנות רפואית: אי ביצוע מעקב רפואי, אי הפנייה לבדיקות מתאימות והתעלמות מתלונות המטופל, מתן תרופה או טיפול לא מתאים.

אך בניגוד לאזרח שזכותו לתבוע בבית המשפט, כל נזק שקורה לחייל "הוא באחריות המדינה" ויש להגיש "תביעה להכרת זכות" אצל קצין התגמולים על פי חוק הנכים - תגמולים ושיקום. בשנים האחרונות אנחנו קוראים עוד ועוד על מצב הרפואה בצה"ל ועל בעיית כוח האדם בתחום הרפואי ובעקבות זאת יש לא מעט מקרים של רשלנות רפואית בצבא, אך לא רק.

רבים מהרופאים שמוצבים במקומות מרוחקים וביחידות קרביות הם עתודאים עם מעט ניסיון קליני. הנחת היסוד היא שחיילים הם אנשים צעירים במצב בריאותי תקין ולכן בדרך כלל אין להם מחלות קשות.

בנוסף, כאשר חייל מתגייס יש בקשה שהחייל החדש יביא עימו מקופת חולים את כל המידע שנאסף עליו עד גיל 18. גם דבר זה לא נאכף מספיק ולגורמי רפואה בצבא אין בכל מקרה את כל המידע שכבר קיים בקופת חולים ויכול היה למנוע מהם לגרום לחייל נזק.

ד"ר דוד שרים, רופא ועורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית, מסביר כי למרות שחייל אינו יכול לתבוע תביעת נזיקין בבית משפט "רגיל" ותביעתו תהיה אל מול קצין התגמולים, אינה משנה את העובדה כי גם במהלך שירותו הצבאי הוא זכאי לייצוג משפטי מול משרד הביטחון וכל חייל יכול להגיש תביעה להכרתו כנכה צה"ל עד 3 שנים ממועד שחרורו.

גם בתביעות רשלנות רפואית בצבא, מרבית הפעולות המשפטיות של עורך הדין תתבססנה על התיק הרפואי והתיעוד בו ויש להוכיח קשר סיבתי בין הכשל המקצועי לבין הנזק שנגרם. כלומר, לא כל פציעה בצבא היא בהכרח עילה לתביעה, אך חשוב לבחון כל מקרה לגופו.

לפרטים נוספים לחץ כאן

Family Guide בשיתוף ד"ר דוד שרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully