וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לייק ברוורס: כך חכמת ההמונים מסייעת לנו למצוא חניה

25.9.2016 / 8:54

זמן חיפוש חניה הממוצע נע בין 15-25 דקות ביום, ומלבד תחושת התסכול שחווים הנהגים, ל'פקקי החניה' יש גם השלכות כלכליות וסביבתיות

Family Guide - תוכן שיווקי - בשיתוף פנגו

בעבר הלא רחוק, כאשר רצינו לשלם עבור חניה בכחול לבן, נאלצנו לחפש כרטיסי חניה בפיצוציה הקרובה ולגרד אותם בזהירות או לחפש כסף קטן למדחן. היום, ניתן להגיד בביטחון כי האפליקציות הסלולאריות לתשלום עבור חניה חוללו מהפכה של ממש.

אמנם התשלום עבור חניה השתכלל, אך עקב עליה בצפיפות האוכלוסיה בערים הגדולות ובהתאמה עליה במספר המכוניות שעולה בקצב מהיר משמעותי מקצב סלילת הכבישים ויצירת מקומות חניה חדשים. כל אלו מובילים לתוצאה שכולנו מרגישים והיא שהרבה יותר, קשה למצוא חניה מאשר בעבר.

מחקרים רבים שנעשו ברחבי העולם מצאו כי בערים הגדולות, בין 20-30 אחוזים מתנועת הרכבים בעיר היא של נהגים המחפשים חנייה. בישראל, שנמנית על המדינות הצפופות בעולם, בעיקר במרכזי הערים הגדולות, המצב בוודאי לא יותר טוב ובחלק מהמקרים, בין היתר בשל היעדר חלופה מספקת של תחבורה ציבורית יעילה המצב אף גרוע יותר.

זמן החיפוש הממוצע נע בין 15-25 דקות ביום, ומלבד תחושת התסכול שחווים הנהגים, ל'פקקי החניה' יש גם השלכות כלכליות וסביבתיות. בעקבות תובנות אלה, מציאת פתרונות לבעיות החנייה הוגדרה כיעד מרכזי בתכנון ערים.

פתרונות החניה החכמה נשענים תכנון תחבורתי מחד והתבססות על טכנולוגיות של נתוני ענק, big data, שנאספים על ידי פלטפורמות שיתוף ואפליקציות חניה וניווט, חיישנים ייעודים ומצלמות.

בערים כמו לונדון, ליון וסאנטנדר כבר הותקנו חיישנים שמודדים את צפיפות התנועה ומאפשרים לחזות לשעות הקרובות את תנועת הרכבים בעיר בדיוק של 90%.

התקנתם של החיישנים וחיבורם לרשת היא פרויקט ענק ויקר ונדמה כי יעבור זמן עד שהם יהפכו לסטנדרט בכל עיר. לכן, סביר להניח כי בטווח המיידי פתרונות חניה חכמה שנשענים על 'חוכמת ההמונים' יהיו זמינים ונפוצים יותר.

באמצעות פיצ'ר צייד החניה של פנגו ניתנת תמונה רחבה ומדויקת אשר תקל על הנהגים ותשפר את תנועת הרכבים ואיכות החיים בעיר. צפו בכתבת הווידאו בה רועי אלבז, מנכ"ל פנגו, מסביר על המגמות הבולטות בשוק החניה החכמה וכיצד משתמשי אפליקציית פנגו כבר יכולים לשפר את סיכוייהם למצוא חניה באזור המבוקש ולדעת מראש כמה ואם יצטרכו לשלם עליה.

לפרטים נוספים לחץ כאן

Family Guide בשיתוף פנגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully