וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור הנורא על היולדת שסבלה מבעיה רפואית

26.9.2016 / 7:34

שיתוק מוחין, ונזקים נוירולוגיים חמורים ביילודים לאחר לידה הינם אירועים שמתרחשים לא מעט, ובדרך כלל הנזקים מופיעים בחודשי החיים הראשונים ולא מיד לאחר הלידה

Family Guide - תוכן שיווקי - בשיתוף ד"ר דוד שרים

נתחיל בלב הסיפור. אישה צעירה כבת 24 יולדת בת, קצת אחרי חצות הלילה, בתוך חדר נעול במחלקה הפסיכיאטרית הסגורה בתוך בית חולים מבלי שאיש נמצא לידה, ומבלי שהצוות בכלל מבין כי מתרחשת לידה. הילדה שנולדה נחבטת ברצפה מתפתח לה דימום מוחי והיא סובלת משיתוק מוחין.

תגידו לא ייתכן? אבל זו המציאות של פסק הדין בתיק אזרחי מספר 9588/07 בבית המשפט המחוזי בירושלים. בית המשפט פסק לילדה פיצוי כולל של 5.8 מיליון שקלים בגין נזקיהן, בגין ניהול רשלני של הלידה ושיתוק מוחין שהתפתח אצלה.

שיתוק מוחין, ונזקים נוירולוגיים חמורים ביילודים לאחר לידה הינם אירועים שמתרחשים לא מעט, ובדרך כלל הנזקים מופיעים בחודשי החיים הראשונים ולא מיד לאחר הלידה.

אבחון סופי של שיתוק מוחין מתקבל מבחינה רפואית בדרך כלל סביב גיל שלוש שנים, בדרך כלל במעקב של מרכזים להתפתחות הילד.

ילדים אלה זקוקים לטיפולים רב תחומיים מורכבים ויקרים, ולכן חשוב מאד לאתר את אותם מקרים שבהם שיתוק המוחין התפתח בגלל ניהול כושל של לידה וקבלת החלטות כושלות של צוות רפואי שאפשר מצוקת עובר ולא הגיב בזמן, כדוגמת המקרה של ל' שילדה ללא השגחה וילדתה פיתחה דימום מוחי.

ד"ר דוד שרים, רופא ועורך דין-מתמחה בתביעות רשלנות רפואית, מספר על פרטי המקרה שזעזע את המדינה. בנוסף, ד"ר דוד שרים מסביר כי שיתוק מוחין בעקבות לידה גורם נכות חמורה לילדים לצמיתות.

לצערנו הרב, ישנם מקרים רבים של רשלנות רפואית שבהן ילדים ניזוקו בלידה ונותרו נכים, אך קולם אינו נשמע. לאחר המקרה, הוציא משרד הבריאות חוזר כדי שיהיה ברור לכלל מערכת הבריאות שכאשר מדובר בחולים עם כמה בעיות רפואיות יש למנות מנהל מקרה שיידע לטפל במכלול העניינים שמציג חולה.

רשלנות רפואית בלידה ותביעות בגלל שיתוק מוחין הן תחומי התמחות של המשרד, וכאשר ילד נמצא במצב רפואי של שיתוק מוחין או פיגור כדאי לפנות לבדיקה משפטית ראשונית.

לפרטים נוספים לחץ כאן

Family Guide בשיתוף ד"ר דוד שרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully