וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת או בת? כיצד ניתן להשפיע על בחירת מן היילוד

22.11.2016 / 7:08

בחירת מין היילוד מתאפשרת בעזרת שימוש בטכנולוגיות של הפריה חוץ-גופית עם אבחון גנטי טרום השרשתי

Family Guide - תוכן שיווקי - בשיתוף ד"ר אלי גבע

נתחיל בשורה התחתונה, ניתן לקבוע את מין היילוד טרם קליטת ההיריון. סביר להניח, כי אנשים אשר מעוניינים באופן ספציפי בבן או בת נתקלים בפרסומים אשר מסבירים כי קיום יחסים בתקופות שונות של הביוץ או בתנוחה מסוימת משפיעים על מין היילוד.

למשל, זוגות אשר מעוניינים בבן, צריכים לקיים יחסים בדיוק בזמן הביוץ כי תאי זרע זכריים הם מהירים יותר אך לא עמידים לאורך זמן. בנוסף, שומעים על כל מיני דיאטות ופתרונות "קסם", אך ברור לכולם כי כל אלה לא באמת משפיעים על מין היילוד.

אפילו שיטה כמו הפרדת זרע היא שנויה במחלוקת מבחינה מדעית. אז כיצד קובעים את מין היילוד? בחירת מין היילוד מתאפשרת בעזרת שימוש בטכנולוגיות של הפריה חוץ-גופית עם אבחון גנטי טרום השרשתי.

ייעודו המקורי של אבחון זה הוא למנוע לידה של ילוד בעל מחלה גנטית והוא עדיין משמש לכך, האבחון מאפשר לקבוע את מיקום רצף ה DNA של הזכר או הנקבה ולבחור באמצעות מיקרוסקופ פלואורוסנטי תא עוברי מהמין הרצוי . חשוב מאוד, לציין כי בחירת מין היילוד אינה מבטיחה כי ההיריון אכן ייקלט, אך במידה וכן, העובר יהיה לפי המין המבוקש וללא חשש למחלות גנטיות שניתן לזהות טרם הלידה במקרה של נשאות.

אז כיצד מגדילים את הסיכוי לקליטת ההיריון? התהליך מתאפשר הודות לשימוש בטכנולוגיה של הפריה חוץ-גופית ואבחון טרום השרשתי הכוללים את השלבים הבאים: השראת ביוץ ביתר, שאיבת ביציות והפרייתן עם תאי הזרע במעבדה בדיקת העוברים ובהמשך החזרת העוברים הרצויים והבריאים לרחם. ביופסיה של תא העובר מתבצעת ביום השלישי להתפתחותו במעבדה בשלב בו העובר מורכב מ 8 תאים (בלסטומרים).

במהלכה נוטלים מהעובר תא אחד. התאים שנדגמו ישמשו לצורך האבחון הגנטי. העובר ממנו הוצאו התאים מוחזר לאחר הפעולה לאינקובטור להמשך התפתחות עד ליום החמישי. החזרת עוברים ביומם החמישי משפרת משמעותית את ההסתברות לקליטת ההריון.

אך כמובן שזה עדיין תלוי בגיל המטופלת, מצבה הבריאותי והרזרבה השחלתית שלה. צפו בכתבת הווידאו בה ד"ר אלי גבע, מומחה לפוריות והפריה חוץ-גופית וחלוץ הקפאת הביציות לשימור הפוריות, מספר כיצד אבחון גנטי טרום השרשתי מתבצע בפועל ומה הם יתרונותיו. בנוסף, מסביר ד"ר גבע כיצד משפרים את הסיכויים לקליטת ההיריון ומהו באמת הטיפול ההורמונלי שמסייע בכך.

לפרטים נוספים לחץ כאן

Family Guide בשיתוף ד"ר אלי גבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully