וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה להגנת הטבע

החברה להגנת הטבע הינה הארגון הסביבתי הגדול והוותיק בישראל ואחד הוותיקים בעולם. החברה להגנת הטבע הוקמה בשנת 1953, על רקע המאבק נגד ייבוש אגם החולה. מאז ועד היום, מהווה שמירת הטבע, הסביבה והנוף הישראליים, את עיקר פעילותו של הארגון.

"המשימה שלנו - להיות עם האצבע על הדופק בסוגיות הסביבה והטבע הבוערות בארצנו ולפעול למציאת פתרונות שייענו על צרכי האדם והטבע גם יחד".

עיקרי העשייה של החברה להגנת הטבע באים לידי ביטוי בחינוך, במאבקים ציבוריים לשמירה על שטחים פתוחים, בפעילות בקרב מקבלי החלטות, בחברות ובמוסדות תכנון מחוזיים וארציים, בעידוד טיילות ותיירות פנים, בסימון שבילי טיולים, בפעילות עם הציבור בערים וביישובים, ביצירת שיתופי פעולה בין ארגוני סביבה וארגונים מסחריים, בפעילות הסברתית, פעילות לוביסטית בכנסת ועוד.

בחברה להגנת הטבע חברים כ-45 אלף בתי אב, מאות אלפים משתתפים מדי שנה בפעילויות ובטיולים של הארגון ועשרות אלפי ילדים ובני נוער פעילים במסגרות החינוכיות של החברה להגנת הטבע בחוגי הטבע והסיירות.

מטרות החברה להגנת הטבע הן - לשמור על הסביבה, על ערכי הטבע, הנוף והמורשת ההיסטורית והתרבותית של האדם בישראל, לחנך להכרת הסביבה וידיעת הארץ, לטפח את הזיקה לנוף ולסביבה ולחזק את הקשר בין הציבור הרחב וערכי החי והצומח שבה, לפעול בקרב רשויות השלטון להגברת מודעותם לנושאי הסביבה ולהגברת נכונותם לפעול למען קידום חקיקה שומרת סביבה ותכנון ידידותי ומאוזן לסביבה, ליצור מודעות לשמירת הטבע וסביבה, לעצב את עמדות הציבור ומקבלי ההחלטות בנושאי טבע וסביבה ולהגביר את המחויבות שלהם לשמירת הטבע והסביבה.

החברה להגנת הטבע. Family guide
החברה להגנת הטבע/Family guide

ב-61 שנות פעילותה רשמה לעצמה החברה להגנת הטבע הישגים סביבתיים רבים, בהם מאבק על טיהור ושימור מעיינות דן, הקמפיין להצלת פרחי הבר – "צא לנוף, אך אל תקטוף", ייזום וקידום חוק החופים להגנה על חופי הארץ, תכנית ל"אירוח" עשרות אלפי עגורים נודדים באזור החולה, בשיתוף עם החקלאים, דחיית התכנית להקמת יישוב בשמורת האירוסים בגלבוע, השבת הכנרת וחופיה לציבור ואימוץ שביל סובב כנרת על ידי המדינה, מניעת בינוי פרברים בהרי ירושלים (תכנית ספדי), תוך חיזוק העיר פנימה, מניעת כריית פוספטים באזור הטבע והמורשת סמוך להר צין, פתיחת מסלולים לטיול בשטחי אימונים של צה"ל בנגב, ביטול התכנית לבניית מרינה על חוף הים בחיפה ושמירה על החוף הציבורי, הסטת מיקום תחנת הכוח בחדרה לכיוון החוף והצלת נחל תנינים, מאבק ארוך וממושך להקמת פארק אריאל שרון, הפארק הגדול בישראל, באזור חירייה לשעבר, ביטול האיום לבנייה על שטחי גבעות האירוסים האחרונים בנס ציונה, שמירה על טבע ונוף ייחודיים בחולות ניצנים והקמת פארק החולות, הצלת עמק טבעי ועדר צבאים בליבה של ירושלים – עמק הצבאים, הפסקת הזיהום במפרץ אילת, הוצאת כלובי הדגים ושימור שונית האלמוגים, ועוד ועוד.

לאתר החברה להגנת הטבע

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

החברה להגנת הטבע ב - Family Guide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully