וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריתה והזלפה: הדרך המוכחת לנצח את סרטן המעי הגס

29.6.2016 / 8:24

בעבר חולים עם גרורות סרטניות בבטן היו נחשבים כבלתי ניתנים לריפוי, אך לאחרונה השיטה של כריתת גרורות מחלל הבטן ולאחריה הזלפת כימותרפיה מחוממת לתוך חלל הצפק, הוכחה כיעילה

Family Guide - תוכן שיווקי - בשיתוף אסיא מדיקל סנטר

מדי שנה מאובחנים בישראל למעלה מ 3,000 נשים וגברים כחולים בסרטן המעי הגס והחלחולת והוא הסרטן השני בשכיחותו בקרב האוכלוסייה. סיכויי הריפוי עומדים ביחס ישיר לשלב בה היא מאובחנת ולכן מודעות ומשמעת עצמית לביצוע בדיקות לגילוי מוקדם הן חשובות במיוחד.

לעתים מתגלה סרטן המעי הגס בשלב מתקדם כאשר ישנן גרורות מרוחקות. מצב זה נחשב בעבר לבלתי ניתן לריפוי. בתחילה, ניתוחים להסרת גרורות מהכבד או מהריאה הוכחו כיעילים וניתן בעזרתם להשיג ריפוי. החולים עם הגרורות בבטן, לעומת זאת, נחשבו כבלתי ניתנים לריפוי.

השיטה של כריתת גרורות מחלל הבטן ולאחריה הזלפת כימותרפיה מחוממת הוכחה כיעילה בשורה של מחקרים. שיטה זו המכונה Cytoreduction +HIPEC או בקיצור HIPEC הפכה נפוצה לטיפול באנשים הסובלים בגרורות בחלל הבטן ממקור סרטן המעי הגס.

השיטה שבעבר הוכחה כיעילה בגידולי התוספתן ומזותליומה-ציפקית ולאחרונה צוברת תאוצה בטיפול בסרטן שחלה מתקדם או חוזר, אינה חדשה. היא משלבת ניתוח רדיקלי ולאחריו טיפול תוך ניתוחי בכימותרפיה.

פרופ' אבירם ניסן, מומחה בכירורגיה כללית ואונקולוגית בקבוצת אסיא מדיקל, מסביר כיצד הניתוח מתבצע, למי הוא מיועד ומדוע הוא מהווה בשורה גדולה עבור אנשים שאובחנו עם סרטן קשה בחלל הבטן.

לפרטים נוספים לחץ כאן

Family Guide בשיתוף אסיא מדיקל סנטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully