וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא רק וירוס: רופא המשפחה טעה באבחנה? כך תפעלו

15.8.2016 / 7:53

לידיעתכם, רופא המשפחה הוא יותר מ"פקיד הפניות" ועליכם להיות מודעים לזכות לדרוש בדיקה מקיפה כבר במעמד הביקור הראשון

Family Guide - תוכן שיווקי - בשיתוף ד"ר דוד שרים

ניגשתם לרופא המשפחה והתלוננתם על כאבי ראש, חולשה כללית, חוסר בתיאבון וירידה מהירה במשקל, הזעות לילה ועוד והוא שלח אתכם למנוחה קצרה בבית. יכול מאוד להיות כי הוא למעשה עיכב אבחון וגילוי של בעיה חמורה יותר.

למשל, מחלת הסרטן שאיחור באבחון פוגע בסיכויי ההחלמה ומוגדר כרשלנות רפואית. כל אחת מהתופעות שצוינו מחייבת את הרופא, לרוב רופא המשפחה אליו מגיעים בפעם הראשונה, לערוך בדיקה מקיפה לסימנים נוירולוגים שעלולים להעיד על מחלת הסרטן, וחשוב מכך שאלות מקיפות על ההיסטוריה המשפחתית ועל תפקודכם.

בשלבים הראשונים של הסרטן, שמונים אחוזים מהאבחנה מתבססת על הקשבה לסיפור המטופל ותיעודו בתיק הרפואי המשמש כבסיס ליצירת המשך טיפולי.

ד"ר דוד שרים, רופא ועורך דין אשר מתמחה בתביעות מסוג רשלנות רפואית, מסביר כי רופא המשפחה הוא יותר מ"פקיד הפניות" וכי עליכם להיות מודעים לזכותכם לדרוש בדיקה מקיפה כבר במעמד הביקור. במידה ולא בוצעה בדיקה כזו, גם בביקורים חוזרים, ואכן התגלתה מחלת הסרטן מדובר במקרה חמור של רשלנות רפואית.

חשוב מאוד להבין כי לא כל חלון זמנים באיחור האבחון מהווה בסיס לתביעה, במידה ונפסק פיצוי בביהמ"ש הוא לרוב על אובדן סיכויי ההחלמה או על הפער בין האיחור באבחון לבין הזנק שהיה ככל הנראה נגרם בכל מקרה-כלומר, על העיכוב.

בשורה התחתונה, בכל מקרה של איחור באבחון מחלת הסרטן מומלץ לפתוח בבירור מדוע זה קרה ומה המשמעויות של כך.

לפרטים נוספים לחץ כאן

Family Guide בשיתוף ד"ר דוד שרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully