וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה יעבור לבד": מחלת הרופאים שתוקפת גם ילדים

5.9.2016 / 6:09

הטיפול והאבחון הרפואי שונה ממבוגרים, אך הנסיבות נבדקות כמעט באותה צורה. איך מתמודדים עם מקרי רשלנות רפואית בקרב ילדים?

Family Guide - תוכן שיווקי - בשיתוף ד"ר דוד שרים

מקרה שכמעט כולם מכירים: לקחתם את הילד למרפאה או לבית החולים ובאופן טבעי הוא לא כל כך רוצה או יכול לשתף פעולה עם הרופא. הרופאים והצוות הרפואי נתנו לכם להרגיש כי מדובר בהיסטריה של הורים מודאגים וחזרתם הביתה עם אבחון שטחי, שאומר כי יש לילד וירוס, או מרשם לטיפול נקודתי.

פעמים רבות, החיים ובריאות הילד חוזרים למסלולם תוך זמן קצר, אך לצערנו הרב יש לא מעט מקרים בהם המצב מחמיר ואף הופך לנזק בלתי הפיך.

מקרים אלה צריכים לעורר חשד לרשלנות רפואית בטיפול ילדים. הטיפול והאבחון הרפואי של ילדים שונה ממבוגרים, אך הרשלנות הרפואית נבדקת כמעט באותה צורה. דבר ראשון, חשוב לשמוע את הסיפור מפי ההורים.

לאחר מכן הצלבת סיפור ההורים עם קריאת התיק הרפואי מהווה את בסיס החקירה. אינפורמציה חסרה ברשומה הרפואית יכולה להעיד על היעדר התייחסות או אבחון הבעיה, ומרבית המקרים של רשלנות רפואית בילדים הקשורה לאבחון מתבטאת בד"כ שהוא כלל לא התקיים.

כיוון שהילד לא יכול לספק לרופא את כל האינפורמציה הדרושה, רופא הילדים נדרש להיות ער להיסטוריה הרפואית המשפחתית ולהיסטוריה הטיפולית, עוד משלב ההיריון, ובעיקר להקשיב להורים, דבר שלעתים מזומנות לא קורה.

חשוב להבהיר, כי ישנם מקרים בהם אבחון שגוי או היעדר אבחון אינם מזיקים לבריאות הילד ואינם מהווים בסיס לתביעה, כיוון שבכל תביעת רשלנות רפואית חובת התובע היא להוכיח קשר בין הכשל המקצועי לבין הנזק שנגרם בפועל.

במידה והוכח כי הנזק הוא אכן תוצאה של רשלנות רפואית, גובה הפיצויים יהיה בדרך כלל גבוה יותר מזה שנפסק לזכות מבוגרים, כיוון שמימון הטיפולים וההוצאות הכספיות הנלוות לכך הן לטווח רחוק יותר. כמו בכל תביעת רשלנות רפואית, יש צורך בחוות דעת של רופא מומחה ומומלץ להיעזר ברופא מומחה לרפואת ילדים, או במומחיות הרלבנטית למקרה.

לשם כך, כדאי שגם לעורך הדין יהיה רקע רפואי והיכרות מעמיקה עם מערכת הבריאות כדי שתוכלו להשתמש בכל הכלים המשפטיים שעומדים לרשותכם. כאשר הנפגע היה קטין בזמן האירוע הרשלני, ההתיישנות בת 7 שנים תחל להימנות עם הגיעו לגיל 18 כלומר עד גיל 25, אך לא תמיד כדאי להמתין.

ד"ר דוד שרים, רופא ועורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית, מסביר כי למרות שהחוק מאפשר להמתין עד גיל 25, ככל שהשנים עוברות הצוות הרפואי מתחלף, תיקים נגנזים ולעתים קשה יותר לנהל את התביעה.

כמו כן, ד"ר שרים מספר שמקרים רבים של רשלנות רפואית בילדים מתרחשים בקרב שכבות סוציואקונומיות נמוכות שאינן זוכות ליחס ולרמת שירותים רפואיים אליהם זוכים אוכלוסיות ממעמד גבוהה יותר.

לפרטים נוספים לחץ כאן

Family Guide בשיתוף ד"ר דוד שרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully