וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת הנשים: מהו הגיל הנכון ביותר להרות?

19.9.2016 / 7:06

ירידה בפוריות אצל נשים אשר מתחילה בגילאי ה- 30 ומעלה, כאשר בגיל 40 מתחיל קושי משמעותי ביכולת להרות

Family Guide - תוכן שיווקי - בשיתוף ד"ר אלי גבע

נשים רבות בוחרות כיום להרות בגיל מאוחר יותר מזה שהיה נהוג בעבר, עקב הרצון לבחור בן זוג מתאים, לפתח קריירה ולהבטיח בטחון כלכלי עבור דור ההמשך. אך עם השנים, חלה ירידה בפוריות אצל נשים אשר מתחילה בגילאי ה- 30 ומעלה, כאשר בגיל 40 מתחיל קושי משמעותי ביכולת להרות.

הירידה בפוריות האישה עם עליית הגיל, מתרחשת הן בשל הירידה ברזרבה השחלתית והן בשל הירידה באיכות הביציות. סיבות נוספות לירידה בפוריות הינן קמלות מוקדמת, זיהומי אגן ומחלות מין, אנדומטריוזיס, השמנה ומחלות כרוניות.

כל אישה נולדת עם מספר קבוע של ביציות שנע בין 1-2 מיליון. אמנם זה נשמע כמו מספר שאמור להספיק לכמה מחזורי חיים, אך עם ההגעה לבגרות מינית נשארות כ- 400 אלף ביציות בלבד.

לאחר מכן, בכל ביוץ חלה ירידה נוספת של עוד כמה מאות ביציות. כדי להעריך את הרזרבה השחלתית, חשוב לעבור בדיקות דם הורמונאליות ובדיקת אולטרה סאונד. מדובר בבדיקות פשוטות שיכולות לסייע לכל אישה להעריך את מצב הפוריות שלה ולהיערך בהתאם.

ד"ר אלי גבע, מומחה לפוריות והפריה חוץ-גופית, וחלוץ הקפאת הביציות לשימור הפוריות, מסביר כי הבדיקות המומלצות הן בדיקת דם של רמת הורמון הזקיק - FSH אשר נעשית בין היום השלישי לחמישי של הווסת, בדיקת דם של רמת ההורמון האנטימולריאני - AMH אשר ניתן לבצעה בכל שלב של המחזור ומדידת הזקיקים האנטרליים באולטרסאונד - AFC אשר מתבצעת מיד לאחר קבלת הווסת.

כיום, גם אם חלה ירידה משמעותית ברזרבה השחלתית ישנן מגוון דרכי טיפול אשר מעניקים חופש בחירה ועצמאות.

לפרטים נוספים לחץ כאן

Family Guide בשיתוף ד"ר אלי גבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully