וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטה הרפואית שמאפשרת לנשים לשמר את הפוריות

26.9.2016 / 7:06

הקפאה מהירה ואחידה של הביצית מונעת היווצרות גבישים. שיעור ההישרדות של הביצית בשיטה זאת הינו גבוה במיוחד

Family Guide - תוכן שיווקי - בשיתוף ד"ר אלי גבע

הקפאת ביציות נותנת לנשים במצבים בריאותיים וסטטוסים שונים בחיים - אופציה להרות בשלב מאוחר יותר ומקנה פתרון למגוון מצבים בהם לא ניתן להרות מיד. על מנת להבין מעט על הקפאת ביציות, חשוב לדעת שבתהליך ההקפאה, הביציות המוקפאות נשאבות מהנשים כאשר הן בריאות וצעירות, תוך שההקפאה משמרת את הביציות ומונעת את הליך הזדקנותן.

בזמן התהליך המורכב, נשאבות הביציות מגופה של המטופלת, והן נשמרות בהקפאה שיכולה להמשך עד עשר שנים. ההקפאה מאפשרת בעתיד ומתי שתרצה האישה להרות ולהקים משפחה, להפשיר את הביציות ולהפרות אותן בזרע הבעל, בן הזוג או באמצעות תרומת זרע.

כיום ישנם מגוון מקרים בהם נשאבות הביציות ומוקפאות - בעת טיפולי פוריות, כאשר ישנו סיכון להפסקת וסת מוקדם מן הרגיל, לפני ניתוחים של כריתות שחלות, ובמקרים בהן נשים מעוניינות לשמור על הפוריות ולהקפיא את הביציות למקרה שירצו להרות בעתיד.

בכל הנוגע לתהליך ההקפאה, חשוב לדעת כי ביצית האישה הינה תא המלא במים ובזמן הקפאת הביצית עלולים להיווצר גבישים ובעת ההפשרה גבישים אלו עלולים לקרוע את דפנות הביצית. עם זאת ולשמחתן של נשים רבות, במהלך השנים פותחה שיטה חדשה להקפאת הביצית הנקראת ויטריפיקציה.

השיטה מאפשרת הקפאה מהירה ואחידה של הביצית ומונעת היווצרות גבישים. שיעור ההישרדות של הביצית בשיטה זאת הינו גבוה במיוחד.

ד"ר אלי גבע, מומחה לפוריות והפריה חוץ-גופית וחלוץ הקפאת הביציות לשימור הפוריות, מרחיב על תהליך הקפאת הביציות, שאיבת הביציות מגוף האישה וכמות הביציות הנשאבות.

עוד יפרט ד"ר גבע על הצורך בשילוב שיטות טיפול שונות המותאמות בהתאם לגיל המטופלת, היסטוריה רפואית, מחלות רקע, משקל גוף וכיצד שומרים על שיעור הישרדות גבוה במיוחד של ביציות מוקפאות לאחר הליך ההפשרה.

לפרטים נוספים לחץ כאן

Family Guide בשיתוף ד"ר אלי גבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully