וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש קליטה: כיצד להגדיל את הסיכוי להריון מתרומת ביציות?

10.10.2016 / 7:52

בחירה אופטימלית של העוברים והחזרת עוברים ראויים ביומם החמישי מגדילה באופן משמעותי את ההסתברות להריון

Family Guide - תוכן שיווקי - בשיתוף ד"ר אלי גבע

קליטת הריון ולידת ילוד בריא לאחר תרומת ביציות תלויה במספר גורמים. איכות הביציות, המטען הגנטי ומצבה הבריאותי של התורמת, הליך שאיבת הביציות והחזרתן וכמובן גם מצבה הבריאותי של הנתרמת ורמת הפוריות שלה.

אז כיצד ניתן להגדיל את הסיכוי להריון וללידת ילוד בריא מתרומת ביציות? לפני שמתחילים, מומלץ לבחור בתהליך של תורמת לנתרמת בו התורמות נבחרות באופן אישי לטיפול כ-6 עד 8 שבועות טרם התחלת הטיפול בנתרמת.

התורמות הן נשים בגילאי 20-32 שכבר ילדו ילד בריא אחד או יותר ועברו בדיקות גנטיות וגניקולוגיות מקיפות. חשוב לציין כי הבדיקות הגנטיות של התורמות צריכות להיות מותאמות להן באופן אישי, כלומר לפי ארץ מוצאן. כידוע, אנשים ונשים בפרט ממקומות שונים נושאים מטען גנטי שונה ולכן בדיקות שיחפשו אך ורק מחלות גנטיות של העם היהודי אינן בהכרח רלוונטיות לתורמת נוצרית.

לאחר שנעשו בדיקות מקיפות ונשללה האפשרות למחלה גנטית או תורשתית מתחילים בהליך שאיבת הביציות ובמקביל הכנה ובדיקות מקיפות גם לנתרמת. תרומת 8-10 ביציות בשלות בכל מחזור טיפול מאפשרת בחירה אופטימלית של העוברים והחזרת עוברים ראויים ביומם החמישי מגדילה באופן משמעותי את ההסתברות להריון.

בנוסף, מומלץ להחזיר עוברים טריים בלבד, כיוון שלרוב, הליך שאיבת הביציות מתבצע בחו"ל יש להקפיא את הביציות ולהטיסן לארץ, אך החזרת עוברים מופשרים מפחיתה את ההסתברות להשגת הריון.

לכן, כדאי כי הנתרמת תטוס לחו"ל ותעבור שם את הליך החזרת העוברים. צפו בכתבת הווידאו בה ד"ר אלי גבע, מומחה לפוריות והפריה חוץ-גופית וחלוץ הקפאת הביציות לשימור הפוריות, מסביר כיצד ניתן להגדיל את הסיכוי להריון מתרומת ביציות? ומדוע תהליך של תורמת לנתרמת מסייע במניעת מחלות גנטיות ותורשתיות ויכול לחסוך בדיקות רבות בזמן ההיריון.

לפרטים נוספים לחצו כאן

Family Guide בשיתוף ד"ר אלי גבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully